Αν και φαινομενικά υπάρχει δίλημμα, στην πραγματικότητα η απάντηση είναι απλή: Επιλέγεις ανάλογα με την προτίμησή σου.
Εάν δεν σου αρέσει η κλασική μουσική δεν υπάρχει κανένας λόγος να τη σπουδάσεις, Η Ελλάδα έχει κατακτήσει τον τομέα της σύγχρονης μουσικής εκπαίδευσης και οι σπουδές είναι υψηλού επιπέδου ανάλογες με αυτές της κλασικής μουσικής. Οι διαφορές τους σε θεωρητικό και πρακτικό επίπεδο είναι σημαντικές όπως επίσης ο τρόπος εκπαίδευσης και οι στόχοι διαφέρουν τόσο πολύ, ώστε εάν ξεκινήσεις με κλασικές σπουδές με σκοπό να μεταπηδήσεις αργότερα στο σύγχρονο ανακαλύπτεις ότι κάνεις βουτιά σε έναν άλλο κόσμο και το αντίστροφο.
Ενώ η κλασική μουσική στοχεύει στην άριστη απόδοση της παρτιτούρας η σύγχρονη μουσική εργάζεται για την απελευθέρωση του μουσικού από αυτή.
Οι απαιτήσεις σε τεχνική κατάρτιση είναι ισάξιες, υπάρχουν όμως μεγάλες διαφορές στην προσέγγιση του ήχου.
Η θεωρητική ύλη έχει παρεξηγηθεί από πολλούς που σκέφτονται να σπουδάσουν σύγχρονη μουσική καθώς σκέφτονται πως εφόσον πρόκειται για τζαζ Αρμονία, δεν τους αφορά. Εσφαλμένη αντίληψη καθώς όλα τα είδη μουσικής πέραν της κλασικής βασίζονται στους κανόνες της Τζαζ Αρμονίας,
Έχει παρεξηγηθεί επίσης ο χρόνος ολοκλήρωσης σπουδών καθώς στο μυαλό των περισσότερων έχει σχηματισθεί η εντύπωση πως εφόσον μιλάμε για σύγχρονη μουσική, επομένως πιο λίγα τα χρόνια, η ύλη, η μελέτη.
Έστω λοιπόν πως θέλεις να γίνεις επαγγελματίας μουσικός στη σύγχρονη μουσική.
Θα έχεις την αντίστοιχη ύλη
- Θεωρίας, σολφέζ, ακουστικών ασκήσεων και ντικτέ.
- Ιστορία της σύγχρονης μουσικής και των συνθετών που αναδείχτηκαν
- Σύγχρονη Αρμονία
- Μελέτη οργάνου από το Α ως το Ω (τεχνική, ύλη, κλίμακες κλπ)
Στη σύνθεση ισχύει το ίδιο. Αντίστοιχα τα χρόνια, μεγαλύτερο το περιεχόμενο της ύλης, υποχρεωτική η γνώση της σύγχρονης αρμονίας. Στην ενορχήστρωση επίσης έχεις να μάθεις εκτός από τα όργανα της κλασικής ορχήστρας, τα ηλεκτρικά όργανα, παραδοσιακά κλπ. Καθώς πλέον η τεχνολογία μας εξυπηρετεί στη σύνθεση και ενορχήστρωση, θα κληθείς τελικά να μάθεις να χρησιμοποιείς κάποιο από τα προγράμματα mixing – editing που κυκλοφορούν στην αγορά.
Στην Ελλάδα υπάρχουν πλέον κάποιες σχολές σύγχρονης μουσικής, όπως επίσης Ωδεία που συνεργάζονται με Πανεπιστήμια του εξωτερικού. Τα Διπλώματα των Πανεπιστημίων αυτών είναι αναγνωρισμένα σε όλη την Ευρώπη. Η διαδικασία είναι απλή. Δηλώνεις με το δάσκαλό σου ότι θέλεις να δώσεις εξετάσεις (σύμφωνα με το επίπεδο που βρίσκεσαι, Grade 1-8, Diploma) και παρουσιάζεσαι την ημέρα των εξετάσεων στο Ωδείο που επέλεξες. Ο δάσκαλός σου μπορεί να είναι ανεξάρτητος. Δεν είναι υποχρεωτική η εγγραφή σου σε Ωδείο. Η ύλη που δίνεις είναι συγκεκριμένη.
Από τα Πανεπιστήμια που έχω συνεργαστεί έως τώρα πιο ενδιαφέρον μου φάνηκε το RSL καθώς η ύλη του είναι εξαιρετική και σε υποχρεώνει να ασχοληθείς ουσιαστικά με το αντικείμενο και όχι επιφανειακά.
Όποιο είδος μουσικής και αν αγαπάς, επέλεξε την κατηγορία που σου ταιριάζει και ξεκίνα τις σπουδές σου. Ερασιτεχνικά ή επαγγελματικά, όπως και να το έχεις στο μυαλό σου θα χρειαστεί να διαθέσεις χρόνο. Ο αυτοδίδακτος αδυνατεί να ξεπεράσει εμπόδια από ένα σημείο κι έπειτα. Η στασιμότητα είναι δεδομένη, παρέα με πιθανά τεχνικά προβλήματα και τραυματισμούς πολλές φορές.
Η μουσική όπως όλες οι τέχνες θα σε μάθει αυτοέλεγχο, αυτοσυγκέντρωση, θα σε βοηθήσει να έχεις καλύτερη επικοινωνία με τα συναισθήματά σου, ενώ θα αποκτήσεις εσωτερικό διάλογο, ένα εξαιρετικό εργαλείο ζωής που καλλιεργεί δυνατές προσωπικότητες.